Dagje strand en Skydeck - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu Dagje strand en Skydeck - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu

Dagje strand en Skydeck

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

06 Juni 2014 | Australië, Melbourne

Tijdens de ondertussen gebruikelijke wakker-word sessie om 5 uur vanochtend zag ik tijdens de plaspauze briefjes hangen voor een gratis tour naar Brighton Beach en St Kilda. Top, dan staan m'n plannen voor morgen vast; eindelijk het dagje strand wat ik wilde. Al zal het vast niet zo extreem zijn als de bevroren zee als in Sachalin tijdens een winters dagje aan de kust... Na wat gratis gegoogle in de State Library voor de optied terug van het strand gingen we dan met een klein busje en Brad, dezelfde als gister inderdaad, op pad. Deze free tour waren we maar liefst met 7! Met alleen dezelfde jongen als gister, die blijkbaar een die hard reziger uit Italië is ipv Zuid Amerika. Oeps, zit er slechts een paar duizend kilometer naast... Anyways, samen met 2 Engelse meiden, een Nederlandse, een Duitse chick en mijn nieuwe beste Deense vriendin Mette gingen we dan naar Brighton Beach en St Kilda. Na een kleine detour over de West Gate Bridge (die nog indrukwekkender in ieder geval groter is dan de brug in Sydney) kwamen we dan aan bij de iconische strandhuisjes van de suburbs van Melbourne (foto's zullen volgen, maar google is your friend in de tussentijd). Na lekker uitwaaien en wat cliché kiekjes gingen we door naar St Kilda. Daar was de mogelijkheid om uit te stappen en op eigen gelegenheid terug te gaan naar het hostel. Samen met Mette en Mirko (de Italiaan) zou ik de 6 tot 7 kilometer terug lopen naar het Central Business District (CBD) waar het hostel ligt. Gezien het (lunch)uur besloten we eerste 'cakes' te gaan eten. Na een uur zoeken en een heel gezellig praatje over Orval (voor de niet bier-kenners, een van de beste Belgische biertjes ter wereld) in een 600+ bierwinkel (ik voelde me even in de Bonte Koe!) zijn we toch maar terugkeerd naar Aclandroad voor the best cake in town. Heavenly chocolate mudcake! Daarna rchting het CBD aangezien Mette en ik op tijd voor zonsondergang op de Eureka Skydeck wilden zijn. Door logistieke omstandigheden zijn we Mirko kwijtgeraakt en hebben we met z'n tweeën de wandeltour door Albert Park gedaan, met wat spectaculaire uitzichten op de skyline van Melbourne als gevolg! (Ja, foto's volgen nog)

Precies volgens planning waren we om 16.30 bij het Eureka gebouw waar we met dubbele korting, ofewel voor bijna de helft van de prijs naar binnen konden dankzij onze studentenkaarten en een gratis boekje van Pauline (topper, bedankt!). Daar prachtig uitzicht gehad van het hoogste punt door de mens gebouwd op het zuidelijke halfrond, 300 meter boven de op een na grootste stad van Australië. Rond 5 uur ging de zon toch echt richting de horizon zakken, maar toen kwa  een fotoshoot het uitzicht helaas een beetje verpesten. Of we "even 5 minuten" aan de kant wilden gaan. Een halfuur later zaten we nog steeds te klagen samen met Engelse die ook speciaal voor zonsondergang de 88 verdiepingen naar boven was gekomen. Met het opstartende avondleven en de aangaande straatlampen onder ons gingen we de laatste paar kilometer richting hostel tegemoet. Nog even de World Bar binnengestapt om ons af te melden voor het stapavondje met de meiden uit Perth van gister. Mette en ik hadden met onze verbrande koppies vooral zin in de gratis chili con carne in 't hostel en met de voetjes omhoog te zitten. Toevallig moeten we allebei morgenochtend uitchecken aangezien we allebei bij vrienden kunnen crashen dit weekend.

Zo dus nog even filmpje kijken in de asociasl grote bioscoopzaal en dan op tijd naar bed, want morgen met ingepakte backpack door naar de volgende slaapplaats; logeren bij Pauline en Sabina in Clayton!