Einde aan het Adelaide weekend - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu Einde aan het Adelaide weekend - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu

Einde aan het Adelaide weekend

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

16 Juni 2014 | Australië, Adelaide

Nog even genoten van de oceanview bij het ontbijt, vandaag helaas zonder dolfijnen of andere beesten spotten (ze hebben blijkbaar ook al een paar keer walvissen in de verte gezien!). Met z'n 3en de trein gepakt naar Adelaide Central. Uiteraard zijn we onderweg een Nederlander tegengekomen, die achter ons lekker zat mee te luisteren naar zijn moedertaaltje. Hij woont hier al anderhalf jaar met zijn gezin, maar is zijn Limburgs accent nog niet verloren. Bij het uitstappen hoorde ook een oudere heer onze conversatie en ging spontaan Nederlands mee praten. Hij woont echter al bijna 60 jaar in Australië! Onze spullen geparkeerd in Sunny's hostel, aangezien ik er toch nog een nachtje blijf slapen. We hebben geslaagd geshopt bij de kringloopwinkel (alleen maar nodige dingen gekocht hoor!) en als afsluiter "afscheidslunch" gehad bij een Chinese fish & chips zaak. Daarna Paul en Sab op bus gezet naar het vliegveld, zodat ik ook meteen weet waar ik morgen dezelfde bus kan verwachten.

Ondertussen had ik al contact gehad met de Duitse meiden van voor het weekend die ik zou meeten voor een sushi avondmaal. Zij waren echter, ondanks ze alle drie apart te hebben gewaarschuwd, naar Hahndorf en lieten voorlopig nog op zich wachten. Om de tijd door te komen, heb ik kennis gemaakt met mijn tweede Australiër, Lachlan. Toeval moet het natuurlijk hebben dat hij naar dezelfde universiteit in Melbourne is gegaan als Sab en Paultje (en Melbourne heeft maar liefst 7 uni's!). Hij is alleen in plaats van een studie af te maken op rondreis in eigen land gegaan. Met een eigen auto en wat logeeradresjes all over the place kom je er wel ja! Hij heeft de grote trip naar de andere kant van de wereld ook al gemaakt en had behoorlijk wat horrorverhalen over rare mensen en nare hostels. De Duitsers hadden hun eetplannen bij terugkomst aangepast, dus ben uiteindelijk met hem en Rabea (de veganist) mijn favoriete vishapje gaan scoren. Het tentje wat wij op het oog hadden was alleen dicht! Noooo! *insert sad face here* Gelukkig is Adelaide een echte stad aan de kust en is er op elke hoek wel rauwe vis te vinden. Bewapend met plastic bak vol sushirollen, plastic visvormpjes met soysauce en mini units wasabi (zo gaat dat hier) gingen we terug naar Sunny's. Heel wat geklets en gegrap verder was het opeens laat en moest ik snel naar bed. Morgenochtend om 7.30 vertrekt het vliegtuig naar Sydney en die wil ik niet missen! (De wekker staat inderdaad om 5 uur, mijn ritme is echt omgekeerde wereld aan het spelen.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Vroeger al veel gereisd met m'n ouders en afgelopen jaren veel met studie en vriendinnetjes op stap geweest, maar deze zomer dan eindelijk een grote reis in m'n eentje. Australia, here I come!

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 20322

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Australian Adventure

Landen bezocht: