Met Mette in Melbourne again - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu Met Mette in Melbourne again - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu

Met Mette in Melbourne again

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

23 Juni 2014 | Australië, Melbourne

Opgestaan zodat ik precies op tijd kon uitchecken, ze komem hier namelijk 1 over uitchecktijd de kamers langs om te kijken waar je blijft en mijn kamer was op de eerste verdieping. Wat boodschapjes gehaald zodat ik wat te lunchen heb op 't vliegveld en toen maar wat aan de vroege kant richting de Domestic airport. Een veel te dure trein naar hier naartoe genomen, omdat op de treinkaartjes veel commissionmoneys betaald worden voor de vliegvelden om een of andere reden. Lekker bijgeblogt op vlieveld toen wifi eenmaal werkte (versta; voor een half in plaats van anderhalfuur) en nog meer getypt in tijdens de korte vlucht, waardoor ik, zoals jullie welkicht hebben gemerkt, nu zo goed als bij ben! In de kleinste en leegste aankomst hal ooit, ja kleiner dan Yuzhno en ja nog leger dan mijn studentenkamer bij aankomst, heeft Mette meer dan een uur op me zitten wachten. Nadat ik haar beloond had met de helft van mijn lunch (wel het minste wat ik kom doen) konden we eindelijk Melbourne weer samen in, yes!

Na een heel gedoe om de goedkoopste bus te vinden die ons het dichtst bij het hostel zou afzetten, toch voor dezelfde als vorige keer gegaan en precies tussen de regenbuien door naar Discovery Melbourne kunnen lopen. Eenmaal gesettled op dezelfde verdieping in en chillere kamer dan vorige keer, konden we de stad eindelijk in rond 3 uur. Gelukkig is er geen tijdverschil tussen Sydney en Melbourne en konden we de hele middag en avond nog dingen ondernemen. Zij had al haar warme kleren al naar huis verscheept, omdat ze over 3 dagen naar Zuid Oost Azië gaat als afsluiter van haar reis, dus had ernstig een hoodie nodig. Verder hoefden we alleen  maar lekker uitziende sushi voor onder 6$ vinden en de straat vol streetart. De trui was redelijk snel gevonden en de sushi en straatkunst wist ik nog van vorige keer, dus we hoefden niet te lang in de gure wind buiten te lopen (ja het is hier echt aan het afkoelen!). Na nog een tweede sushizaakje langsgegaan te zijn voor soysauce, kon onze avond in de bioscoop met lekker eten beginnen. Helaas was de cinemaroom nog bezet toen we terugkeerden en de sushi, thee en timtams al op toen deze eenmaal vrij was. Dan maar Frozen vanuit bed kijken met een mooie stapelconstructie tussen onze bedden in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Vroeger al veel gereisd met m'n ouders en afgelopen jaren veel met studie en vriendinnetjes op stap geweest, maar deze zomer dan eindelijk een grote reis in m'n eentje. Australia, here I come!

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 20332

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Australian Adventure

Landen bezocht: