Pinguïns! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu Pinguïns! - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu

Pinguïns!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

24 Juni 2014 | Australië, Saint Kilda

Iets te laat wakker geworden vanochtend want interne wekker waar we op rekenden stond helaas uit, ondanks de bouwbezigheden bij de buren. Gelukkig nog wel op tijd voor gratis ontbijt! Mette moest ook om 10 uur uitchecken. Vervolgens per ongeluk 3 uur gespendeerd in de Peterpans Adventure Travel Agency om dingen te plannen voor de oost kust, maar voorlopig alleen boottocht Whitsundays geboekt. Daarna als een gek lunch gehaald, want was al 2 uur geweest en onze errands gedaan in het centrum. Daarna via alle leuke kleine alleyways naar visitor information centre gelopen, waar ze heel verbaasd waren dat we van plan waren om pinguins te gaan spotten bij de pier in St kilda's want het is A winter, B nog geeneens zonsondergang en C er zijn er überhaupt maar weinig. Hun advies genegeerd en toch de tram daarheen gepakt.

Van een aardige local te horen gekregen waar we moesten uitstappen en heenlopen. Terwijl de zon volledig verdween achter de hoge gebouwen van het CBD veel verderop, liepen wij de pier op. Onderweg wat tegenliggers gevraagd om een foto van ons te maken en die zeiden er meteen bij dat we als toeristen (goed gegokt) waarschijnlijk ook de 4 pinguins die zij net hadden gespot, ook wilden gaan bekijken. Hell yes! Samen met maar een paar anderen waren we op het kleine lage piertje dat speciaal is gebouwd om de kleine beestjes te bekijken. They are so tiny! Nog geeneens een liniaal groot.

Als avondeten heerlijke Japanse pannekoeken met kool, wortel en ui gegeten bij Lentil as Anything. In Melbourne zijn 3 van deze restaurantjes, ideaal voor backpackers, want je mag er zelf de prijs van je eten bepalen. Daarna Mette's spullen van onder mijn bed vandaan gehaald omdat ze blijkbaar geen gebruik mocht maken van de gratis storage space, omdat het te druk is (geen idee hoe ze dat dan in het hoogseizoen doen...) Daarna haar afgezet bij de tramstop op weg naar haar Australische vriendje en zelf terugkeerd naar het hostel. Om de regen een beetje te ontlopen de Coles binnengeschoten en daar ander meisje van t zelfde hostel tegengekomen. Samen met haar en onze nieuwe vriend rode wijn The Other Boleyn Girl gekeken in de giga cinema van Discovery! Aansluitenf werd The Sweetest Thing opgezet, dus per ongeluk te laat naar bed gegaan.