Sydney suburbs ontdekken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu Sydney suburbs ontdekken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu

Sydney suburbs ontdekken

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

18 Juni 2014 | Australië, Sydney

De ochtend begonnen met wat heerlijk huiselijke klusjes. Na helpen koken gister, kon ik vandaag ook een wasje draaien en buiten in het opwarmende zonnetje hangen. Na eindelijk de knoop te hebben doorgehakt over mijn verdere plannen vandaag, eerst nog een klein ommetje met Judy door de buurt gemaakt. De noordelijke suburbs zijn vooral woongebieden met tussendoor veel national en state parks. Na een paar straten omhoog en opzij, liepen we zo een bos in en waren we binnen een halve minuut alleen nog maar omringd door bomen en vogelgefluit. Een hele ongewone gewaarwording. Na de weg terug gevonden te hebben (Sydney is organisch gegroeid aan het water, in tegenstelling tot de meeste Australische kuststeden, en is dus niet zo overzichtelijk of logisch wat betreft straatplan), kon Judy me nog even afzetten bij een handige busstop. Op naar Manly met de stadsbus! Manly is een van de must-see's van Sydney, maar ligt aan de andere kant van het water dan het CBD. De meesten gaan naar Manly met de ferry omdat je dan spectaculaire uitzichten hebt op andere het Opera House, de Harbor Bridge en de skyline. Ik verblijf echter al aan de andere kant van het water momenteel én ga de ferrytocht doen tijdens mijn bezoek aan de grootste stad van Australië (dan weet je dat alvast Sabina!) dus kon die trip voor nu schrappen. De  buschaffeur vertelde me vriendelijk dat ik lekker tot het einde kon blijven zitten, dus 3 kwartier later stapte ik met de rest van de passagiers uit in het hartje van deze hip en happening suburb. Na eerst even de toeristenspots gecheckt te hebben en de aankoop van lunch heb ik heerlijk op het strand een broodje gegeten en van het zonnetje genoten. Met 20 graden en zelfs wat surfers en paddle boarders op deze "winterse" dag, was het zeker ook een dag om te kunnen zonnen. Ik zelf heb het slechts gehouden bij slippertjes en een ietwat verkleurd koppie.

Omdat al half 2 was geweest, wilde ik niet meer de Manly Scenic Route gaan lopen, aangezien die tot 4 uur kan kosten en ik niet in het donker wilde gaan schatzoeken naar de weg. Daarom maar richting Shelly Beach gelopen, wat een klein strandje vlak naast het grote Manly strand is. Vanaf hier kon je via rotsen en bush doorsteken naar Sydney National Park en North Head. Alle schepen komen de baai binnen tussen de North en South Head. North Head is van origine een strategische plek geweest voor de Australische militairen. De "Gunner Walk" is een kleine ronde met wat historische feitjes en bezienswaardigheden, maar vooral waanzinnige views op Sydney. Je blik strekt van open oceaan via South Head naar de wolkenkrabbers, baaien vol bootjes en het achterland met alle verschillende (zuidelijke) suburbs. Helaas de tijd door elkaar gehaald en een uur te vroeg terug gegaan naar Lane Cove zodat ik met Judy naar huis kon. 'S avonds nog genoten van het koken in een normale keuken en samen geskypet met de ouders in Nederland. Na het tas inpakken met heerlijk schone spullen was de avond al ver om en aangezien we allebei niet heel veel waarde hechten aan voetbal is de wedstrijd Nederland - Australië om 2 uur 's nachts aan ons voorbij gegaan, sorry!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Vroeger al veel gereisd met m'n ouders en afgelopen jaren veel met studie en vriendinnetjes op stap geweest, maar deze zomer dan eindelijk een grote reis in m'n eentje. Australia, here I come!

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 20328

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Australian Adventure

Landen bezocht: