Sydney centrum - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu Sydney centrum - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu

Sydney centrum

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

19 Juni 2014 | Australië, Sydney

'S ochtends op de trein naar het centrum gezet door Judy. Heerlijke, vitamien- en voedingsstof rijke maaltijden gehad en weer even afwennen dat ik egen tweepersoonsbed voor mezelf in m'n eigen kamer zal hebben. Het volgende logeerpartijtje zal pas weer rond begon augustus zijn op Tasmanië! Na een korte treinrit en uitstappen op een heel rustig Central Station (vind ik dus raar) ben ik dan in hartje Sydney met m'n twee rugzakken. Eerst maar een hostel vinden zodat ik wat minder als een pakezel de dag door kan komen. Op advies van een oud studiegenootje die vandaag toevallig zijn laatste dag Australië moet doorkomen, stap ik 790 on George binnen. Van het station naar deze slaapplek is het ongeveer één straat lopen en passeer je minstens drie andere goedkope slaapopties. O-ké. Dat is nog meer hardcore dan Melbourne, maar wat viel te verwachten in een nog grotere stad (4,6 miljoen inwoners!). Op miraculeuze wijze kon ik voor 10 uur al inchecken (uitchecktijd was nog geeneens voorbij) en stond ik na verlossing van alle kilo's kleren op stoep in het zonnetje. Ondanks weervoorspellingen was het nog mooier weer dan gister, oftewel het zou prima 20 graden zijn rond lunchtijd.

Om de dag echt te beginnen eerst afgesproken met Danny, de oud-studevriend, die me mooi meteen de goedkoopste supermarkt en dichtsbijzijnde gratis wifi spot kon wijzen. Na bijgekletst te hebben nemen we met hongerige maag afscheid van elkaar en kan ik mooi gebruik maken van de supermarkt om lunch te scoren voor een kleine picnic. Samen met half werkend Sydney op lunchbreak heb ik van het warme weer kunnen genieten in Hyde Park, ideaal gelegen om de hoek van het hostel. Na m'n broodje de rest van het park doorgewandeld en even bij de St Margarets Cathedral naar binnen gelopen. Blijkbaar hebben ze daar drie diensten per doordeweekse dag en begint daar een van om 10 over 1. Oeps, maar weer snel de kathedraal uit. Ondanks mijn wandeling met Judy twee dagen geleden, ga ik nog een keer naar the Opera House. Vorige keer niet echt foto's kunnen nemen en dit keer is er een nog blauwere lucht en fellere zon als achtergrond. In plaats van de Botanic Gardens nog een keer te bezoeken, loop ik dit keer de westelijke oever af. In the Museum of Contemporary Art is momenteel alleen de vaste collectie zien, dus dit is een lekker toetje van de middagpauze.

Voorbij dit museum gaan de toeristen-wegwijsbordjes nog door langs het water. Hier heb je The Rocks, de plek waar de eerste ontdekkingsreizigers destijds in Sydney gesettled zijn.  Via The Rocks kom ik tot onder de Harbor Bridge uit en is het tijd om om te keren. Dit stukje van Sydney leeft meer 's avonds dan op dit moment van de dag. Omdat ik al vroeg wakker was om bij Judy nog mis/gebruik te kunnen maken van internet en een tweede poging te doen tot het toeschouwer zijn van het bíjna dagelijkse vogelspectakel in de boom voor het huis, vraagt de moeheid alweer om voedsel. Dan maar terug naar de Coles (supermarkt, altijd die of Woolworths) en bedenken wat ik wil avondeten. Nouja, eigenlijk wat ik de komende dagen überhaupt wil eten, want aangezien het dinner for 1 is gaat het of 4 dagen pasta of 4 dagen rijst worden. Pasta it is, maar helaas een essentieel ingrediënt vergeten dus een tweede tril naar de supermarkt is noodzakelijk. Rode saus met rode wijn is wel zo lekker en op donderdag preveleert de borrel natuurlijk dus een wijntje is niet misplaatst. De keuken in het hostel is zo onlogisch ingedeeld, dat ik verplicht kennis moest maken met twee leuke Ierse meiden. Beiden met onze eigen versies pasta rood en nu dus een gedeelde fles wijn hoor ik over het werkleven in Sydney en de issues van het leven in een hostel (voor hun ondertussen 6 weken op dezelfde kamer). Aangezien Rebecca, degene met een minder sterk accent, nu een twee maanden contract heeft, zijn ze eigenlijk wel op zoek naar een huis of appartement. Net zoals de "werkende jongeren" in Melbourne, maar daar zaten ze al 3 maanden in dezelfde kamer in hetzelfde hostel... Ik ben dus benieuwd. Ben maar blij dat ik telkens maximaal een week op een plek zit!

  • 21 Juni 2014 - 15:22

    Charlotte :P:

    Jesas! Kijk je een paar daagjes niet trouw op de WBJN site en hoppa!! er zijn alweer duizend verhalen meer erop gekomen O.O hahaha!
    klinkt goed Shir en ziet er allemaal geweldig uit, lekker genieten! en niet teveel sushi eten heh, straks wordt je zelf een california roll..
    En dan heb je geen zin meer in sushi met je jaargenoten wanneer je terug bent van Down Under.

    Hoe heb je de wedstrijd NL-AUS daar ervaren?? :P

  • 23 Juni 2014 - 04:39

    Charlotte Boelens:

    Ik zal altijd zin in sushi hebben, no worries about that! En ik heb alleen wat samenvattingen van de wedstrijd gezien, want zie andere blog ;) en ik ben niet zo goed in elke dag gratis wifi hebben dus vandaar de sporadische explosies op deze site!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Vroeger al veel gereisd met m'n ouders en afgelopen jaren veel met studie en vriendinnetjes op stap geweest, maar deze zomer dan eindelijk een grote reis in m'n eentje. Australia, here I come!

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 20344

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Australian Adventure

Landen bezocht: