Sydney & stappen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu Sydney & stappen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu

Sydney & stappen

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

20 Juni 2014 | Australië, Sydney

Om de dag te beginnen, ben ik met een free city tour meegegaan. Zo'n heerlijk simpele manier om mensen te ontmoeten en wat meer van de stad en geschiedenis te zien en horen (onthouden is een ander verhaal). Eerst vond ik de groep wat groot, namelijk meer mensen dan in een gemiddelde  brugklas, maar bedacht me dat dit zaterdags en zondags waarschijnlijk alleen maar erger zou zijn. Dus met lichte tegenzin m'n eigen plan doorgezet en een meisje dat overduidelijk ook in dr eentje was aangesproken. Agathe is hier voor een halfjaar uni uitwisseling met Melbourne. Haar semester is al over dus is ze oostkust nu van zuid naar noord aan het doen met een Duits meisje. Voor Kathy is het alleen al de tweede keer in Sydney, dus hebben ze plannen apart gemaakt. Aangezien zij pas rond het avondeten terug zou zijn van de Blue Mountains (ga ik ook nog heen!) zijn Fransoos en ik samen gaan chillen. De tour bracht ons van Town Hall via een leuke omweg tot voorbij Circular Quay, met wat dezelfde dingen als afgelopen dagen, maar vooral ook een hoop nieuwe.

Lunchtijd was al gepasseerd tijdens de wandeling, dus met een broodje in de hand gingen we met z'n tweeën naar Bondi Beach. Ja ja, dat strand waar jullie al een tijdje elke week een serie over kunnen kijken op Nederlandse tv! Met net geen 20 graden en de winter officieel nog maar een paar dagen verwijderd, was het ontzettend rustig in deze strand suburb. We hebben langs de rotsen met de brekende golven (so pretty) naar beneden kunnen lopen tot aan een bankje vlak voor het strand. Hier onze schoenen uitgetrokken en lekker met de voetjes in het zeewater verder gegaan. Het was alweer een uurtje of 4, dus over een uur zou de zon onder zijn, maar het strand leek er juist drukker op te worden. De meeste mensen verzamelden zich rond een plek in het water. Ah, met allemaal een surfbord... It must be surfing time/tide! Het groepje op links moest het duidelijk nog leren en was waarschijnlijk een kinderklasje. Je zag hun bijna springen op die boards om nog vooruit te komen. Vanuit de rechterhoek kwamen er om de zoveel golven juist mensen soepeltjes aangegleden over het water. Tot zonsondergang hebben we ons vermaakt met het kijken naar deze lerende en uitslovende surfers.

Vrijdagavond is natuurlijk traditioneel gezien uitgaansavond. Agathe en Kathy zullen zaterdag einde van de dag doorreizen naar Brisbane, dus time for fridaynight drinks! Ik heb mijn tweede pastamaaltijd gegeten (two down, two to go) en daarna de meiden opgepikt bijn hun hostel een paar straten verderop. De start van de avond is in O Bar. Van de kenners en van de tourguide al goede verhalen gehoord. Aan Australia Square ligt een grote, ronde skyscraper en op de 47e verdieping is een ronddraaiende bar waar je gratis in mag en als het goed is geen minimum te besteden bedrag is. Het is om 8 uur al redelijk druk in het deel van de bar voor onze neus bij binnenkomst. We zijn gelukkig tweede in de rij to be seated. Veel glitter en chique zwart doen ons vermoeden dat de bar wat boven onze prijsklasse is, maar we worden al naar een tafel ge-escorteerd voor we ons kunnen bedenken. Met een colaatje voor $5,50 en bier en cider vanaf $9,50 valt het ons nog mee. Een langzaam drankje en fantastisch uitzicht over Sydney by nightlights later, kunnen we ons budget helaas niet verder rekken om nog even te blijven. But so worth it! Ter compensatie duiken we 47 verdiepingen lager en een paar straten verderop the Scary Canarie in. Een hippe tent vol backpackers waar het rond 10 uur duidelijk geen tijd meer is voor eten, maar voor dansen. Terwijl alle tafels snel leeggeruimd en -gejaagd worden, blaast de bas over de nog erg lege dansvloer heen. Hier zijn de biertjes een stuk goedkoper, maar de sfeer helaas nog opstartende. Mijn twee nieuwe vriendinnetjes zijn helaas ook erg moe, dus gaan we na een drankje weer naar buiten. Met een lunchafspraak op zak ga ik ook terug naar m'n hostel. Nightcap van vandaag; Shaun of the Dead in the common room.