Op bezoek in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu Op bezoek in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte Boelens - WaarBenJij.nu

Op bezoek in Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

17 Juni 2014 | Australië, Sydney

Vanochtend zoals gezegd heel vroeg opgestaan om vervolgens bijna m'n vlucht naar Sydney te missen door die stomme bus. Hij zou minstens elk kwartier gaan maar voor 7 uur is dat blijkbaar niet belangrijk. Gelukkig is alles voor domestic flights erg makkelijk en was ik binnen de laatste 10 om in te checken alweer aanwezig bij de gate. Waar ik heb moeten zitten wachten. Maar we kwamen wel maar 5 minuten te laat aan...? Lekker gekletst met mijn buurvrouw in 't vliegtuig, een ozzie oma die heen en weer vliegt voor een midweekje met haar dochter. Een fantastisch uitzicht op Sydney (vooral Opera House en Harbor Bridge) vanuit 't raampje gehad, omdat ik precies aan de goede kant zat.

Bij aankomst ging het ook soepel, want binnenlandse vluchten zijn o zo makkelijk. Ik kon meteen door racen naar de trein naar Central. Judy had uitgebereide instructies gegeven hoe ik van het vliegveld naar haar geparkeerde auto moest komen. Op dit station moest ik overstappen op de vaste lijn naar Noord Sydney; op naar stop St Leonards om opgehaald te worden door Judy. Judy is by the way een kennis van Sachalin die ik al meer dan 10 jaar niet gezien heb! Haar routebeschrijving was gelukkig erg duidelijk en binnen een uur was ik van het vliegveld bij haar thuis. Ze woont samen met haar man sinds een jaar in een heerlijk huis aan een van de noord-baaien van Sydney, met net wat vervelende bomen in de weg van het mooie uitzicht. De plannen voor een tweede verdieping zijn er echter al dus over een tijdje hopen ze nog meer van hun plekje in de suburbs te kunnen genieten.

We hebben lekker met z'n tweeën geluncht en bijgekletst, aangezien manlief halsoverkop naar Darwin moest voor werk. Ze zijn allebei gepensioneerd, maar toch ook niet, dus om de zoveel weken is Alan op pad ergens in Australië voor zijn oude werknemer. Judy is deze week gelukkig wel vrij dus wij zijn lekker met bus de stad in gegaan. Een stuk makkelijker dan met de auto in central Sydney rijden en parkeren (al niks zo erg als Melbourne CBD met rare verkeersregels vanwege de trams!). Openbaar is goed, ondanks dat het een beetje vreemd in elkaar zit. Overal en nergens rondgedwaald terwijl Judy bij een afspraak was en tacky toeristische kiekjes van the Opera House gemaakt. Daar heeft een aardig Canadees meisje die ook in haar eentje was en toevallig ook aan het wachten was foto's van mij genomen zodat ik foto's van haar kon nemen. Binnen anderhalfuur was de afspraak alweer over en heb ik een zeer personalised tour gekregen van rasechte en vooral grote liefhebber Sydney. Van Circuar Quay zijn we naar the Opera House gewandeld en daarna nog wat door de Botanic Gardens gestruind. Voor het schemerlicht nog een drankje gedaan tussen al het aangeplante groen en voor het donker nog de bus terug gepakt. Bij haar thuis samen gekookt (aahhh, een normale keuken!) en hele interessante discussie over taal gehad. Ook het grootste compliment ooit gehad, namelijk dat ze mij bilingual vindt! Een Australisch accentje zal ik misschien nooit kunnen oppikken, maar die veer in m'n reet is in ieder geval in the pocket!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Vroeger al veel gereisd met m'n ouders en afgelopen jaren veel met studie en vriendinnetjes op stap geweest, maar deze zomer dan eindelijk een grote reis in m'n eentje. Australia, here I come!

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 20348

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Australian Adventure

Landen bezocht: